Refakatçi Kuralları
15 Aralık 2020

REFAKATÇİ KURALLARI

  • Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir
  • Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır
  • Hastanemizde her hasta için sadece bir adet refakatçi bulunabilir
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya malzemeleri düzenli ve temiz kullanmalıdırlar, hastane malına zarar veren refakatçi hakkında yasal işlem uygulanacaktır
  • Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını hastane dışına çıkarmamalıdırlar
  • Hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek ve içecek verilmemelidir.Hastalarımız için dışarıdan yemek getirilmesi uygun değildir. Hasta diyetleri doktor ve diyetisyenimiz tarafından belirlenmektedir
  • Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmamalıdır, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidirler. Ayrıca odalarında bulunan televizyonlarını başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılmalıdır
  • Acil durumlarda paniğe ve karışıklığa engel olmak için serviste bulunan sağlık personelinin sizi yönlendirdiği şekilde talimatlara uyulmalıdır
  • Hasta ile temastan önce ve sonra mutlaka eller yıkanmalıdır
  • Her tuvalet kullanımından sonunda el hijyenine dikkat edilmelidir
  • Refakatçiler hastane içerisinde tütün ve alkollü madde kullanmamalıdır
  • Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri / servis sekreterliği haberdar edilmelidir
  • Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye/ doktora haber verilmelidir
  • Yoğun Bakım Ünitemizde refakatçi uygulaması yoktur
  • Hastanıza refakatçi gerekip gerekmediği konusunda doktorunuz sizi bilgilendirecektir
  • Refakatçilerin hastalarının bakımına sadece doktorun ve hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım etmesi gerekmektedir
  • Hastanemizde refakatçilere yemek hizmeti verilmekte olup, Refakatçinin‘’ Diabet Hastalığı’’ tanısı var ise refakatçi bu bilgiyi hastane ye ilk girişinde belirtmelidir
  • Görüş ve önerilerinizi hasta hakları birimimize iletebilir ya da poliklinik ve servislerimizde bulunan dilek ve öneri kutularına veya anket formları ile de iletebilirsiniz.